محیط زیست و فوالد زنگ نزن

فولاد زنگ نزن و محیط زیست

by

با شروع آگاهی های محیط زیستی و نیاز روز افزون در کاهش رد پای کربن*، صنعت و بازار در جست و جوی راه های بهتری هستند تا محصولاتی دوست دار طبیعت داشته باشند.

فولاد زنگ نزن (Stainless steel) یک محصول سبز** است. این نوع فولاد ۱۰۰% قابل بازیافت است و با مواد سمی روکش داده نمی شود به همین علت شیرابه های شیمیایی در تولید آن ایجاد نمی شوند. با استفاده ی شرکت ها و افراد فعال در صنعت از فولاد زنگ نزن به جای سایر مواد غیر قابل بازیافت، تغییرات بزرگی در زمینه ی حفظ محیط زیست رخ می دهد.

برای تولید فولاد زنگ نزن، از قراضه های فولادی به عنوان ماده ی اولیه استفاده می شود و بیش از ۷۰% محصول از ضایعات بازیافتی تولید می شود. همچنین به روز کردن دستگاه ها و تکنولوژی به کار گرفته شده در تولید این فولاد، مقدار انرژی مورد نیاز برای ساخت آن را کاهش می دهد.

حتی اگر فولاد زنگ نزن بازیافت نشود و به صورت زباله دفن شود یا در طبیعت رها شود، هیچ اثر مخربی روی خاک یا آبهای زیرزمینی ندارد.

این نوع فولاد به عنوان ماده ی ترجیحی در ساخت ساختمان های سبز*** در سراسر دنیا استفاده می شود. علاوه بر این اثر آن روی محیط زیست در مقایسه با سایر مواد بسیار کم است و همچنین این اثر کم با بازیافت و استفاده ی مجدد به طور چشمگیری کاهش می یابد.

اثر فولاد بر محیط زیست

تعاریف:
*ردپای کربن (Carbon Footprint): مجموعه کل گازهای گلخانه‌ای (GHG) تولید شده توسط یک سازمان،‌ یک محصول، یک شخص یا یک رخداد
**محصول سبز (Green Product): محصولی پایدار است که با هدف کاهش اثرات منفی بر محیط زیست در طول چرخه حیاتش طراحی شده است.
***ساختمان سبز (Green Building): ساختمانی است که در طراحی، ساخت و ساز و بهره برداری آن، تاثیرات منفی بر روی آب و هوا و محیط زیست را کاهش داده یا به کلی از بین برده و حتی می تواند تاثیرات مثبتی نیز داشته باشد.

منبع: https://www.allmetalsfab.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *