ذوب‌آهن اصفهان با تولید ریل
,

ذوب‌آهن اصفهان با تولید ریل، جریان تحریم را درهم شکست

by

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: تولید ریل، آرزوی دیرینه مردم ایران بود که تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان با کوشش شبانه‌روزی خود بر این خواسته جامه عمل پوشاندند و ایران را با تولید ریل استاندارد EN۱۳۶۷۴ در بین تولیدکنندگان ریل دنیا قرار دادند.

به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن، منصور یزدی‌زاده اظهار داشت: فرآیند تولید ریل از فولاد آن تا مرحله نورد با چالش‌های فراوانی همراه بود اما ذوب‌آهن اصفهان با وجود بهره‌مند نبودن از یارانه انرژی و سهمیه مواد اولیه، از این آزمون نیز سربلند خارج شد تا بتواند با افتخار در زمینه دست‌یابی به این محصول ایرانی نقش کلیدی داشته باشد.

وی افزود: ریل زبانه سوزن، جدیدترین ریل تولیدی ذوب‌آهن اصفهان است و به دلیل نقش مهمی که در خطوط ریلی دارد از آن به عنوان کلید توسعه حمل و نقل ریلی یاد می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در زمینه ساخت و توسعه تجهیزات ریلی مانند چرخ و محور نیز، ذوب‌آهن اصفهان مطالعات مربوطه را انجام داده و با راه‌آهن جمهوری اسلامی مذاکرات خوبی داشته تا از مسیر این مشارکت، چنین تجهیزاتی نیز تولید شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: در کنار تحویل محموله ۶۰ هزار تنی ریل به مترو تهران، ریل UIC۵۴ را نیز در خردادماه تحویل خواهیم داد.

یزدی‌زاده عنوان کرد: ذوب‌آهن اصفهان توانایی تولید ریل ۱۲۰ متری را دارد و برای تولید مقاطع ریل طویل‌تر نیاز است از برنامه‌های توسعه راه‌آهن مطلع باشد و بر این اساس برنامه‌های تولید خود را تنظیم نماید.

بر اساس ابن گزارش، وی مطرح کرد: ذوب‌آهن اصفهان با تولید ریل، جریان تحریم را در هم شکست و با این کار ثابت کرد، ایران و ایرانی همواره برای قطع وابستگی به کشورهای خارجی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز همه ما باید متعهد باشیم از صنعت حمل و نقل ریلی به عنوان یک صنعت پاک و ایمن حمایت کنیم و برای توسعه آن با همدلی و هم‌افزایی تلاش کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *