قراضه ترکیه
, ,

سکوت کارخانه های قراضه فولادی در تعطیلات عید

by

منابع به فست مارکت ها اعلام کردند که کارخانه های فولاد ترکیه در روز جمعه ۱۴ ماه می در نتیجه تعطیلات عید سعید فطر پس از ماه رمضان در بازارهای deep-sea غایب بودند.

ترکیه تعطیلات مذهبی را از بعدازظهر روز ۱۲ ماه می آغاز کرد و این تعطیلات تا ۱۵ ماه می ادامه دارد و فعالیت بازار از دوشنبه ۱۷ ماه می از سر گرفته می شود.

تحلیل قیمت روزانه فست مارکت ها در روز جمعه ۱۴ ماه می نشان داد شاخص قیمت قراضه فولادی ، HMS 1 & 2 (مخلوط ۸۰:۲۰) برابر ۵۰۲٫۲۵ دلار در هر تن cfr ترکیه با مبدا اروپای شمالی محاسبه شد که به شکل روزانه بدون تغییر مانده بود.

همچنین تحلیل قیمت روزانه فست مارکت ها نشان داد در روز جمعه ۱۴ ماه می شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1 & 2 (مخلوط ۸۰:۲۰) نیز برابر ۵۰۶٫۸۳ دلار در هر تن cfr ترکیه با منشا ایالات متحده بود که این قیمت هم بدون تغییر باقی مانده بود.
محموله های رزرو شده قراضه فولادی

قبل از اینکه بازار هنگام تعطیلات عید خاموش شود، کارخانه ها در هفته گذشته مقداری محصول رزرو کرده بودند.

روز سه شنبه یک کارخانه تولید فولاد در منطقه مارمارا محموله دریای بالتیک را که شامل HMS 1 & 2 (80:20) با قیمت ۴۹۵ دلار در هر تن و ورق و سازه (P&S) با قیمت ۵۰۵ دلار در هر تن بود، رزرو کرد. میزان خرابی بار در زمان انتشار مشخص نبود.

در این میان متال بولتن گزارش داده است: اواخر روز چهارشنبه ، معلوم شد که یک کارخانه تولید فولاد در منطقه اسکندرون محموله ای را در دریای بالتیک که شامل ۱۸۰۰۰ تن HMS 1 & 2 (95: 5) با قیمت ۵۱۰ دلار در هر تن بود رزرو کرده است.

در اوایل همان روز ، یک کارخانه در منطقه ازمیر محموله ای شامل ۶۰۰۰ تن HMS 1 & 2 (80:20) با قیمت ۴۹۹ دلار در هر تن و ۱۸۰۰۰ تن قراضه فولادی خرد شده با قیمت ۵۱۹ دلار در هر تن را رزرو کرد. همچنین یک کارخانه در منطقه ایسکندرون یک محموله اروپایی شامل ۶۰۰۰ تن مخلوط HMS 1 و ضایعات ورق و ساختاری (P&S) را رزرو کرد که شامل ۱۰۰۰۰ تن قراضه خرد شده ، ۴۰۰۰ تن ضایعات تازه برش داده شده و ۲۰۰۰۰ تن HMS 1&2 (80:20) بود. متوسط ​​قیمت این قرضه های فولادی ۵۰۰ دلار در هر تن بود.

یکی دیگر از کارخانه های اسکندرون محموله ای در دریای بالتیک را که شامل ۲۰،۰۰۰ تن HMS 1 & 2 (80:20) با قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن و ۵۰۰۰ تن قراضه bonus-grade با قیمت ۵۱۰ دلار در هر تن رزرو کرد.

منابع خبری گزارش دادند سه محموله دیگر نیز اواخر روز چهارشنبه رزرو خواهد شد که دو محموله از دریای بالتیک و یک محموله اروپایی می باشد. اما فعالان بازار گفتند که این محموله ها قدیمی تر هستند و قیمت آنها در سطح زیر ۵۰۰ دلار در هر تن بودند، بنابراین در شاخص های این هفته قرار نگرفتند .
تحلیل میانگین قیمت ها در ماه های گذشته

تحلیل گران خبر دادند که میانگین قیمت قراضه فولادی HMS 1 & 2 (مخلوط ۸۰:۲۰) در ماه فوریه برابر ۴۰۹٫۸۱، در ماه مارس برابر ۴۳۴٫۰۹ و در ماه آوریل برابر ۴۲۴٫۸۵ دلار در هر تن cfr ترکیه با مبدا اروپای شمالی بود که در روز ۱۴ ماه می به قیمت ۵۰۲٫۲۵ دلار در هر تن رسید.

همچنین میانگین قیمت قراضه فولادی HMS 1 & 2 (مخلوط ۸۰:۲۰) در ماه فوریه برابر ۴۱۴٫۳۱، در ماه مارس برابر ۴۴۳٫۴۵ و در ماه آوریل برابر ۴۳۰٫۸۲ دلار در هر تن cfr ترکیه با مبدا ایالات متحده بود که در روز ۱۴ ماه می به قیمت ۵۰۶٫۸۳ دلار در هر تن رسید که در مقایسه با قیمت ها در مبدا اروپای شمالی کمی بالاتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *