تولید تختال با ضخامت 250 میلی‌متر
,

تولید تختال با ضخامت ۲۵۰ میلی‌متر در ماشین ریخته‌گری شماره ۲

by

در پی تولید موفقیت‌آمیز تختال با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر در فولاد مبارکه به وسیله ماشین ریخته‌گری شماره ۵ این شرکت، با همت و تلاش غیورمردان شرکت فولاد مبارکه و تولید تختال با ضخامت ۲۵۰ میلیمتری با استفاده از ماشین ریخته‌گری شماره ۲ افتخاری دیگر در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم آفریده شد.

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ ۱۸:۳۰

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه با اشاره به طراحی ماشین شماره ۲ ریخته‌گری برای تولید تختال‌های با ضخامت ۲۰۰ و ۲۲۰ میلی‌متر، این افزایش ضخامت را موفقیتی بزرگ در جهت افزایش حجم تولید و ارتقای قابل توجه کیفیت تختال‌های تولید شده برشمرد.

سلیمی با تاکید بر این که این دستاورد با هدف افزایش بهره‌وری در واحد ریخته‌گری دنبال شد، اظهار داشت: تمامی مراحل به طور کامل توسط متخصصان برق، مکانیک، متالورژی و تولید شرکت فولاد مبارکه و بدون هیچگونه دخالت خارجی به دست آمده و از این جهت با توجه به حجم عملیات صورت گرفته بسیار حائز اهمیت و باعث افتخار است.

مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه در ادامه افزایش خواص مکانیکی بهتر در هنگام نورد و کاهش ناخالصی‌ها را از دلایل کاربرد تختال‌های جدید در تولید فولادهای API و قابل استفاده در صنایع استراژیک کشور ازجمله صنعت نفت و گاز برشمرد.

شایان ذکر است در ۱۸ دی ماه سال جاری تولید ضخیم‌ترین تختال کشور با ضخامت ۳۰۰ میلی‌متر برای اولین بار در کشور در ماشین شماره ۵ ریخته‌گری محقق شد و ایران به جمع معدود کشورهای تولیدکننده این نوع تختال پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *