کاهش حجم قراضه کرونا
,

تایوان شاهد کاهش حجم واردات قراضه

by

واردات قراضه آهن تایوان در ماه سپتامبر به دلیل افزایش قیمت‌های محموله‌های دریایی و کاهش در دسترس بودن، افت کرد چراکه تاثیر همه گیری ویروس کرونا همچنان تولید و جمع آوری قراضه را در مناطق تامین‌کننده مختل کرده است.

به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، واردات قراضه آهن تایوان در ماه سپتامبر به دلیل افزایش قیمت‌های محموله‌های دریایی و کاهش در دسترس بودن، افت کرد چراکه تاثیر همه گیری ویروس کرونا همچنان تولید و جمع آوری قراضه را در مناطق تامین‌کننده مختل کرده است.

براساس اطلاعات گمرکی، تایوان در ماه سپتامبر ۲۵۴ هزار تن قراضه آهن وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۷ درصد و نسبت به ماه اکتبر امسال ۳۴ درصد کمتر بوده است.

خرید فولادسازان در اواسط ماه ژوئن تا اوایل جولای باعث افزایش قیمت محموله های دریایی قراضه در جولای شد. این افزایش به ۲۴۹ دلار در هر تن در ۳۰ جولای رسید در حالی که در ۹ جولای ۲۳۰ دلار در هر تن بود.

کارخانه های فولاد انتظار داشتند قیمت‌ها در ماه آگوست همچنان به روند افزایشی خود ادامه دهد اما اشتهای آنها محدود بوده و آنها فقط در صورت قبول پیشنهادات قیمت خود، خرید می کردند. بیشتر تولیدکنندگان فولاد نیاز فوری به خرید ندارند زیرا موجودی کافی و بالایی دارند.

واردات قراضه آهنی تایوان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۱۳.۴ درصد افزایش به حدود ۳ میلیون تن در دوره ژانویه تا سپتامبر رسید. واردات امسال به طور فزاینده ای از ۳.۵ میلیون تن پذیرفته شده در سال ۲۰۱۹ فراتر خواهد رفت زیرا چشم انداز صعودی تقاضای میلگرد داخلی احتمالا تمایل و اشتهای فولادسازان برای قراضه وارداتی را افزایش خواهد داد.

واردات قراضه از آمریکا در سپتامبر نسبت به ماه قبل بیش از یک چهارم کاهش داشته و به ۱۱۸ هزار تن رسیده است که این میزان حتی ۲۹.۳ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل نیز بود.

تامین کنندگان آمریکایی و شرکت های تجاری و بازرگانی محتاطانه تر شده اند چراکه همه گیری ویروس کرونا همچنان به محدود کرد جریان قراضه ادامه می‌دهد.

تقاضای فولادسازان تایوانی برای قراضه از آمریکا بالاست زیرا قراضه آمریکا نسبت به قراضه ژاپن ارزان تر و رقابت پذیرتر است.

قراضه وارداتی از ژاپن ماه گذشته نسبت به ماه قبل تر تقریبا نصف شده و محموله های حمل شده از این کشور در سپتامبر به حدود ۵۶ هزار تن رسید اما این میزان قراضه ۷۶.۴ درصد بالاتر از سپتامبر سال گذشته بوده است. واردات ژانویه تا سپتامبر نیز بیش از دو برابر شده و به ۹۴۸ هزار تن رسیده است.

سقوط واردات قراضه در ماه سپتامبر از ژاپن، بیشتر به دلیل شروع افزایش قیمت‌های پیشنهادی ژاپنی‌ها در اواخر جولای بوده است.

قیمت‌های نیمه اول سال به ۲۹۰ تا ۲۹۵ دلار در هر تن cfr تایوان در ۳۱ آگوست افزایش یافت که همین امر سبب عدم جذابیت محموله های ژاپنی در مقایسه با قراضه وارداتی از آمریکا و سایر مناطق شده است.

تامین کنندگان ژاپنی مجبور شده اند قیمت‌های پیشنهادی خود را بالا ببرند چراکه آنها با افزایش رقابت برای قراضه از سوی تولیدکنندگان فولاد داخلی روبرو هستند.

فولادسازان ژاپنی تقاضای زیادی دارند و مایل هستند قیمت های بالاتری را برای قراضه پرداخت کنند تا تامین کنندگان را ترغیب به نگه داری قراضه در کشور کنند درحالی که جمع آوری و نرخ قراضه محدوده شده است.

واردات قراضه تایوان از استرالیا و کانادا در ماه سپتامبر به ترتیب با کاهش ۲۱.۷ درصد و ۲۶.۸ درصد نسبت به ماه قبل و ۴ درصد و ۳۷.۷ درصد نسبت به سال قبل به ترتیب به ۱۶ هزار و ۸۸۰ تن و ۱۴ هزار و ۲۶۱ تن کاهش یافت.

حمل دریایی از استرالیا طی ماه های ژانویه تا سپتامبر با ۶۲.۷ درصد افزایش به ۱۵۱ هزار تن رسید درحالی که واردات از کانادا با افزایش ۱۴.۸ درصدی به ۱۲۲ هزار تن رسید.

واردات از جمهوری دومنیکن با کاهش ۴۳.۲ درصدی نسبت به ماه قبل به ۶۶۰۰ تن رسید که نشان دهنده افت ۳۴.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

واردات قراضه از مبادی دیگر در سپتامبر با ۳۷.۶ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به ۵۰ هزار تن رسید. واردات از این مبادی در مجموع ژانویه تا سپتامبر با افت ۳۰.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ به ۴۶۴ هزار تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *