,

تغییر چیدمان ریوتینتو

by

 

پناهگاه های صخره ای، در محدوده Hamersley در منطقه Pilbara در استرالیای غربی، در اثر انفجار معدن در ۲۳ مه به عنوان بخشی از فرایند توسعه معدن سنگ آهن Brockman 4 ریو تینتو آسیب دید، با وجود اینکه PKKP (Puutu Kunti Kurrama and Pinikura people) به طور مکرر اعلام کرد که این عملیات باعث تخریب خواهد شد و حتی ۵ روز قبل از انفجار نیز هشدار داد.

جان اشبورتون، رئیس کمیته زمین Puutu Kunti Kurrama گفت: “مردم ما از تخریب این پناهگاه های سنگی به شدت نگران و ناراحت هستند. از نظر ما این تخریب از دست دادن ارتباط با اجداد و همچنین سرزمین ماست.”

تخریب مقبره بومیان استرالیا

در پی انتشار خبر تخریب آرامگاه بومیان استرالیا در تاریخ ۲۴ آگوست ۲۰۲۰، که مسئولیتش متوجه عملیات ریوتینتو در ماه می بود (تخریب مخازن سنگی Juukan)، هیئت مدیره این شرکت به شدت با سهامداران، صاحبان قدیمی، رهبران بومی و سایر سهامداران درگیر شدند.

تغییرات در ریوتینتو

اگر چه، به طور کلی شفافیت پیگیری های هیئت مدیره در این حادثه مشخص شد، ذینفعان در مورد پاسخگویی اجرایی در مورد نقص شناسایی شده اظهار نگرانی کردند. با توافق متقابل ، ژان سباستین از نقش خود به عنوان مدیر اجرایی و رئیس اجرایی گروه کناره گیری کرد. روند شناسایی جانشین وی در حال انجام است. J-S تا زمان انتصاب جانشین وی یا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، هر کدام که زودتر فرا برسد، در نقش خود باقی خواهد ماند.

کریس سالزبوری به عنوان مدیر اجرایی، سنگ آهن با سرعت کنار می رود و در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ ریو تینتو را ترک می کند. ایوان ولا، مدیرعامل فعلی خدمات ریلی، حمل و نقل در شرکت ریو تینتو، به طور موقت جایگزین او خواهد شد.

سیمون نیون از سمت مدیریت روابط عمومی شرکتی کناره گیری خواهد کرد و پس از اتمام انتقال مسئولیت های خود، گروه را در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ ترک خواهد کرد. همانطور که قبلاً اعلام شده بود، ریو تینتو در حال ایجاد سیستم تضمین عملکرد اجتماعی جدیدی است که برای تقویت نظارت بر عملکرد، به مارک دیویس، مدیر اجرایی، مدیر HSE در پروژه گزارش می دهد.

به منظور ارتقا سطح همکاری بین اعضای هیئت مدیره در استرالیا، سیمون مک کئون، مدیر غیر اجرایی، به سمت مدیرعامل مستقل ارشد، منصوب می شود. این نقش هیئت مدیره که به تازگی ایجاد شده، مکمل نقش مدیر ارشد مستقل موجود خواهد بود که همچنان بعهده سام لیدلاو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *