, ,

ناپایداری صعود اولیه بازار سرمایه

by

بازار بورس که از دیروز ۱۵ شهریور با شیبی بسیار اندک روی ریل صعودی قرار گرفت، امروز هم در ابتدای معاملات با شتابی نسبتا بالا رو به صعود گذاشته بود، اما این صعود بازهم چندان پایدار نبود و در ساعت‌های بعدی نماگر اصلی بازار مجددا با سرعتی آرام رو به افت گذاشت. به نحوی که شاخص کل بورس در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات بیش از ۲۷ هزار واحد بالاتر رفت، اما از ساعت ۹:۵۰ به بعد با شیب ملایمی روی ریل نزولی قرار گرفت و تا کنون حدود ۲۰ هزار واحد نسبت به اوج امروز خود پایین آمده است. اما شاخص کل هم‌وزن برخلاف نماگر اصلی در ابتدای معاملات با سرعتی آرام نوسان می‌کرد، اما از ساعت ۹:۳۰ به بعد با شیب آرامی روی ریل نزولی قرار گرفت و تا کنون در مجموع بیش از ۳ هزار واحد افت کرده است.

در روز جاری اما در قسمتی دیگر از تالار شیشه‌ای، شاخص فلزات اساسی در ابتدای معاملات با شیب تندی رو به رشد گذاشت و در ۱۵ دقیقه آغازین، ۴۹ هزار واحد بالاتر رفت. بعد از آن این شاخص تا ساعت ۱۰:۱۵ ثباتی نسبی را تجربه کرد و از آن ساعت به بعد نیز با سرعتی آرام در مسیر نزولی گام برداشت. اما بازهم در روز جاری شاخص فلزات اساسی جامه سبز بر تن داشت و در مجموع حدود ۳۳ هزار واحد بالاتر رفت.

تا این لحظه (ساعت ۱۲:۱۵ روز شنبه ۱۵ شهریور) در مجموع شاخص کل بورس با رشد ۷ هزار و ۳۳۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۳۳۹ واحد رسیده است. اما شاخص کل هم‌وزن با افت ۳ هزار و ۲۴۸ واحدی تا رقم ۴۴۲ هزار و ۱۵ واحد پایین آمده است. شاخص فلزات اساسی نیز با صعود ۳۲ هزار و ۸۸۸ واحدی رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۱۵۱ واحد را نشان می‌دهد.

امروز نمادهای «ملی صنایع مس ایران»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «ایران خودرو»، «سایپا»، «بانک تجارت»، «بانک صادرات ایران» و «هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر» فهرست پربیننده‌ترین نمادهای بازار سرمایه را تشکیل دادند. در روز جاری همچنین نمادهای «ملی صنایع مس ایران»، «صنایع پتروشیمی خلیج فارس»، «فولاد مبارکه اصفهان»، «معدنی و صنعتی گل‌گهر» و «معدنی و صنعتی چادرملو» بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس گذاشتند و نمادهای «شستا» و «کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» دارای بیشترین اثر منفی بودند.

در روز جاری در میان نمادهای فولادی بازار سرمایه نیز نمادهای «فولا کاوه جنوب کیش»، «فولاد امیرکبیر کاشان»، «سپنتا» و «فولاد خوزستان» بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند و در عین حال، نمادهای «تولیدی فولاد سپید فراب کویر»، «کالسیمین»، «گروه صنعتی سپاهان» و «فولاد خراسان» با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *