,

درخواست برکناری مدیران واله از دادگاه برزیل

by

دادستان های فدرال در ایالت Minas Gerais برزیل به دنبال صدور حکم دادگاه برای Vale SA برای جایگزینی مدیرانی هستند که آنها را به رعایت نکردن روش های ایمنی پس از دو فاجعه مرگبار معدن متهم می کنند.

مطابق بیانیه ای که دفتر دادستان با رویترز به اشتراک گذاشت، آنها از دادگاهی در Minas Gerais خواسته اند که یک فرد مسئول را برای مسئولیت برنامه ایمنی واله معرفی کنند.

دادستانی همچنین درخواست کرده تا زمانی که مشاور تحقیقات درباره واله تأیید نکرده است، همه پرداخت سود سهام به حالت تعلیق درآید. واله قصد دارد ماه آینده پرداخت ها را از سر بگیرد که فیچ تخمین می زند بیش از ۲ میلیارد دلار برای سال داشته باشد.

این درخواست منوط به تأیید دادگاه است.

سهام واله اندکی پس از این اعلام ۳/۵% سقوط کرد که البته بیشترین افت روزانه در چهار ماه گذشته است.

واله در بیانیه ای اعلام کرد که به طور رسمی مطلع نشده و در دادگاه پاسخ خواهد داد و افزود که از طریق رسانه ها درباره این تحولات اطلاع یافته است.

دادستانی گفت که آنها می خواهند که فرد مسئول ظرف ۱۵ روز مدیران اجرایی و سایر اعضای مدیریت عالی را که باید با تغییر شرکت جایگزین شوند، شناسایی کند.

پس از فاجعه ژانویه ۲۰۱۹ در معدن واله که در آن یک سد ترکید، ۲۷۰ نفر کشته شدند، گروه ویژه موسوم به دادستان Brumadinho تشکیل شد. یک انفجار اولیه سد در سال ۲۰۱۵ در معدن ماریانا متعلق به مشترک Vale و BHP Group Ltd رخ داد که باعث بدترین فاجعه زیست محیطی برزیل شد.

در اوایل روز چهارشنبه ، واله گفت که سه سد و سه غوطه وری را پس از عدم رعایت الزامات امنیتی در هنگام بازبینی منظم توسط حسابرسان شخص ثالث، تحت مراقبت قرار داد.

منبع: رویترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *