بارگیری محموله فولادی
,

محدودیت امریکا برای واردات فولاد از برزیل

by

آمریکا و برزیل در سال ۲۰۱۸ توافق کرده بودند که ترامپ به جای وضع تعرفه بر واردات فولاد از برزیل همچون سایر کشورها، برای واردات از برزیل، سهمیه مجاز تعیین کند. اکنون ترامپ تصمیم گرفته این سهمیه مجاز را کاهش دهد. ترامپ علت کاهش سهمیه واردات فولاد از آمریکا را تحت تأثیر قرار گرفتن بازار فولاد این کشور از رکود ناشی شیوع کرونا اعلام کرده است.

دونالد ترامپ اعلام کرده که واردات فولاد آمریکا از سایر کشورها در سال جاری میلادی کاهش یافته و واردات از برزیل هم در سطح اندکی کاهش خواهد یافت.

بر اساس تصمیم دولت آمریکا، سهمیه واردات فولاد از برزیل کاهش پیدا خواهد کرد اما واردات برخی محصولات فولادی، از این تصمیم مستثنا شده‌اند. آمریکا اعلام کرده که این تصمیم با هماهنگی برزیل گرفته شده و گزینه دیگر، وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد از برزیل بوده است.

بر اساس گفته‌های رئیس جمهور آمریکا، این دو کشور در ماه دسامبر ۲۰۲۰ مذاکراتی بر سر تجارت فولاد خواهند داشت تا بر اساس شرایط بازار در آن زمان، تصمیمات جدید اتخاذ شود. ترامپ وعده داده که در سال آینده، دوباره سهمیه واردات فولاد از برزیل به سطح سابق بازمی‌گردد.

شاخص قیمت فولاد در آمریکا در سال جاری میلادی، ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده که شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا برای فولاد، عامل اصلی این افت بوده است. مدیران ارشد صنعت فولاد آمریکا چند روز قبل اعلام کردند که بازگشت بازار فولاد این کشور به شرایط قبل از شیوع کرونا یک تا دو سال طول خواهد کشید.

وزارت خارجه برزیل در واکنش به این اقدام آمریکا ابراز امیدواری کرده که با بازگشت رونق به بازار فولاد آمریکا، به صورت مجدد، صادرات فولاد برزیل به آمریکا به سطح سابق باز خواهد گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *