اصلاح ضرایب فولاد
, ,

اصلاح ضرایب زنجیره فولاد

by

سرپرست جدید وزارت صمت گفت: ضرایب فولاد بر اساس منفعت ملی اصطلاح می‌شود.

حسین مدرس خیابانی سرپرست پیشین وزارت صمت اولین گام‌ها برای اصلاح ضرایب زنجیره فولاد برداشت و مسوولیت این کار در ابتدای امسال به چهار تشکل زنجیره فولاد واگذار شد، اما بعد از دو ماه رایزنی دود سفید از این مذاکرات بلند نشد و در نهایت این پرونده با توجه به نزدیک شدن زمان رای اعتماد به مدرس خیابانی مسکوت ماند.

هم‌زمان انجمن فولاد که از مخالفان سرسخت تغییر ضرایب زنجیره فولاد است، اعلام کرد این پرونده به طور کلی از دستور کار دولت خارج شده است، اما بعد از کارت قرمز مجلس به مدرس خیابانی و روی کار آمدن جعفر سرقینی که خود روزگاری نه چندان دور بر مسند معاونت صنایع معدنی تکیه زده بود، زمزمه‌هایی درباره باز شدن دوباره این پرونده شنیده شد و خبرنگار فولادبان این موضوع را پیگیری کرد.

سرپرست جدید وزارت صمت در گفت‌وگوی اختصاصی درباره اصلاح ضرایب زنجیره فولاد گفت: بزرگترین مشکل در زنجیره فولاد وجود نگاه بخشی است که این مساله باید اصلاح شود. قبلا معدنی‌ها، نوردی‌ها، تولید‌کننده‌ها و سایر بخش‌ها درخواست اعمال نظر تشکل خود را داشتند، ولی ما در این زمینه باید کل عوامل را در نظر بگیریم و نتیجه تصمیم باید ضامن منافع ملی باشد.

سرقینی تاکید کرد: از این رو در حال تدوین برنامه‌ای هستیم که بتواند منفعت همه بخش‌ها را تامین کند.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه بخشی‌نگری در صنعت فولاد آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت، افزود: باید به نوعی حرکت کرد که سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌های زنجیره فولاد توجیه مناسبی داشته باشد.

وی در پایان به عدم تعادل بخصوص در بخش مواد اولیه صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: باید برنامه‌یزی ما به گونه‌ای باشد که در آینده بتوانیم با ایجاد انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش معدن، کمبود خوراک کارخانه‌های تولید فولاد را برطرف کنیم.

منبع: فولادبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *