کارخانه فولادسازی
,

رونق تولید فولاد در ژاپن پس از سقوط سه ماهه

by

تولیدکنندگان فولاد ژاپن پس از سقوط تقاضا در سه ماهه اول سال، شاهد افزایش در تقاضای بخش خودروسازی هستند

رویترز گزارش داد؛ تولیدکنندگان فلزات ژاپن از جمله فولادسازان و تولیدکنندگان آلومینیوم در سه ماهه آوریل تا ژوئن شاهد افت روند تولید بودند چراکه خودروسازان موقتا خطوط تولید خود را برای مهار شیوع ویروس کرونا و همزمان با کاهش تقاضا، متوقف کردند.

آنها انتظار دارند که تولید در فلزات مورد استفاده در صنایع خودروسازی و سایر صنایع تا مارس سال آینده تدریجا افزایش یابد اما برای بازگرداندن تقاضا به سطوح قبل از آغاز پاندمی کافی نیست و این امر حاکی از کاهش واردات سالانه مواد اولیه مانند سنگ آهن، زغال سنگ کک شو و شمش آلومینیوم اولیه می باشد.

مدیرعامل JFE به عنوان دومین فولادساز برتر ژاپن آقای Junichi Akagi در اوایل ماه جاری گفت: تقاضای فولاد مورد استفاده در صنایع خودروسازی از سه ماهه جولای تا سپتامبر بهبود خواهد یافت زیرا خودروسازان در حال افزایش روند تولید خود هستند اما تا مارس ۲۰۲۱ به ۱۰۰ درصد تولید خود باز نخواهد گشت.

براساس اعلام فدراسیون آهن و فولاد ژاپن، تولید فولاد خام سومین تولیدکننده فولاد جهان در سه ماهه آوریل تا ژوئن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳۱ درصد افت به ۱۸ میلیون تن رسید و سفارشات فولاد از سوی خودروسازان با کاهش ۵۸ درصدی به ۹۲۰ هزار تن رسید که پایین ترین سطح سه ماهه از ۱۹۷۱ تا کنون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *