معدن سنگ آهن
,

تحلیل BHP از تغییرات قیمت سنگ آهن

by

معدن BHP پیش بینی می کند که عدم ثبات قیمت سنگ آهن بعلت ظهور مجدد و مهار پاندمی COVID-19 است، و در عین حال عدم اطمینان از تامین این کاموودیتی توسط  واله برزیل و دیگر فعالان این بازار.

با توجه به قیمت سنگ آهن مرجع در آگوست، که به  نزدیک به ۱۳۰ دلار در هر متریک تن CFR چین ، سطح قیمتی  گندله کاهش یافته است.

BHP در گزارش ۱۸ آگوست خود گفته است: شرایط تامین از طریق دریا برای این ماه سال و سال آینده بسیار نامطمئن و غیرقابل پیش بینی است. هم از نظر مجموع و هم از نظر کیفیت.

این شرکت خاطرنشان کرد: صادرکننده عمده سنگ آهن برزیل با یکی از شدیدترین نوع شیوع بیماری COVID-19 در جهان روبرو است.

پس از فاجعه سد Brumadinho در ژانویه سال ۲۰۱۹ که پس از بررسی معادن و تغییر در روند پردازش، تأمین کالا هنوز در حال بازنگری و بهبود است.

فاجعه سد در برزیل

تجزیه و تحلیل BHP نشان داد: با توجه به COVID-19 و سایر عوامل داخلی، صادرات سنگ آهن از آفریقای جنوبی، پرو و معدنچیان کوچکتر برزیل همه  مقداری کمتر از سطح مربوط به سال ۲۰۱۹ خود قرار دارند.

BHP گفت:  محدودیت های موجود در صادرات سنگ آهن برزیل ممکن است طی چند سال به حالت عادی بازگردد.

تحلیلگران BHP به سرپرستی هوو مک کی، معاون رئیس جمهور برای تحلیل بازار و اقتصاد، اظهار داشتند: از فراز و نشیب های ناگزیر در مسیر بازگشت به عملکرد صادراتی گذشته برزیل می توان انتظار داشت که نوساناتی را در شاخص و قیمت محصولات ایجاد کند.

اختلافات نسبی برای جریمه  IOCJ با درجه بالا برزیلی از Vale، به همراه کنسانتره و گندله، با افزایش قیمت ها روبرو شده است.

این امر به دلیل حواشی سود اندک کارخانجات فولادسازی و تقاضای بیشتر برای سنگ آهن با عیار بالا و شارژ مستقیم در خارج از چین است.

BHP سال گذشته، در پاسخ به قیمت های بالا پس از فاجعه واله، بخش عمده ای از رشد تناژ بازار جهانی را تخمین زد، که ممکن است بخاطر مواجهه با کرونا و آسیب به معادن و تدارکات ازنادرست درآید.

یکی از نقاط برجسته هند، این است که  صادرات سنگ آهن با افزایش تقاضای فولاد داخلی در حین تعطیلی طولانی مدت در سطح کشور افزایش یافته است.

BHP با وجود افزایش احتمال عرضه جدید از غرب آفریقا انتظار دارد که قیمت سنگ آهن در درازمدت با عملیاتی با هزینه بالاتر و با ارزش کمتر در استرالیا یا برزیل تعیین شود.

BHP گفت که تولید فولاد چین در سه ماهه ژانویه تا مارس بدون نشان دادن کاهش شدید، رو به عقب بود، در حالی که بازگشت به نرخ سالانه بیش از ۱.۱ میلیارد تن در سال باعث افزایش تقاضا برای سنگ آهن و کک متالوژیک  شد.

BHP افزود:  میزان استفاده از کوره های  بلند چینی در ماه فوریه به حدود ۸۰ درصد از حدود ۸۷ درصد ظرفیت آنها کاهش یافت، که “با توجه به شرایط، یک وضعیت طبیعی بود.” BHP اضافه کرد که نرخ بهره برداری در ماه ژوئن به بالاترین میزان از ۹۳ درصد رسیده و از نرخ تولید فولاد خام ۱.۱۱۷ میلیارد تن در سال و سرعت سالانه نزدیک به ۱ میلیون تن در سال برخوردار است.

در ژوئیه-دسامبر سال ۲۰۲۰ اعلام شد: “با بهبود اوضاع  اقتصادی در سطح نسبتاً قابل قبول،پیش بینی می کنیم  این نرخ های انفجاری کمتر شود، نه اما نه یکباره”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *