تولید شمش فولادی
,

تاثیر افزایش قیمت سنگ آهن بر قیمت شمش تولید ایران

by

بر اساس گزارش Fastmarkets، در حالی که ایرانی‌ها قیمت شمش صادراتی خود را بالا برده‌اند، خریداران فعلاً عجله‌ای برای پذیرش این قیمت‌ها ندارند. ضمن آن که در شرایط فعلی بازار، تقاضا برای محصولات نهایی فولادی ضعیف است.
مجله Fastmarkets قیمت شمش صادراتی ایران در یک هفته اخیر را هر تن ۳۹۵-۳۹۰ دلار، فوب، اعلام کرده‌ در حالی که یک هفته قبل، این محصولات با قیمت ۳۹۵-۳۸۸ دلار فروخته می‌شدند.
قیمت‌های جدید مدنظر فولادسازان ایران، در محدوده ۴۱۰-۴۰۰ دلار در تن، فوب، قرار دارد در حالی که یک هفته قبل قیمت پیشنهادی فولادسازان ایران ۴۰۰-۳۹۲ دلار بود.
یک تولیدکننده فولاد در ایران می‌گوید: ما به‌شدت در حال مذاکره با خریداران هستیم تا قیمت ۴۱۰ دلار را بپذیرند چراکه قیمت سنگ‌آهن در بازار شدیداً افزایش پیدا کرده است.
بر اساس گزارش Fastmarkets، قیمت سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده ۶۲ درصد در چین، سی.اف.آر کینگدائو در روز چهارشنبه به هر تن ۱۲۹٫۰۹ دلار رسید که حدوداً نیم‌ دلار نسبت به روز سه‌شنبه و ۷٫۵ دلار نسبت به یک هفته قبل رشد نشان می‌دهد.
یک تاجر در این زمینه می‌گوید:‌ فعلاً فولادسازان ایرانی توفیقی نداشته‌اند و خریداران سیاست انتظار را در پیش گرفته‌اند تا شرایط بازار را بسنجند.
مجله Fastmarkets قیمت میلگرد در جنوب چین، تحویل درب کارخانه، را در روز چهارشنبه ۵۳۰-۵۲۶ دلار در تن اعلام کرد که نسبت به روزهای قبل افزایش قیمت داشته است. خریداران چینی فعلاً حاضر نیستند برای واردات شمش فولادی از ایران قیمت بالاتر از هر تن ۴۲۰ دلار، سی.اف.آر قبول کنند که معادل ۳۹۰ دلار فوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *