ورق گرم فولادی
,

روند قیمت های بازار فولاد و محصولات فولادی

by

بهای بیلت CIS در محدوده ۳۹۷.۵ دلار فوب دریای سیاه ثابت ارزیابی می شود و بازار در انتظار معاملات و روشن شدن شرایط است.
هر چند فولادسازان حاضر به فروش با نرخ های کمتر از ۴۰۰ دلار فوب نبودند و پیشنهادات ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلاری از روسیه و اوکراین برای تحویل سپتامبر و اکتبر دریافت شد.

بهای قراضه وارداتی ترکیه در ۲۸۵ دلار ثابت بوده و تقاضا برای محصولات طویل در ترکیه محدود بود بنابراین فولادسازان ترکیه در نرخ ۴۱۲ تا ۴۱۵ دلار CFR شمش را خریداری نمی کنند.
در خواست خریداران شمال آفریقا برای بیلت CISنیز ۲۰ دلار کمتر از نرخ های پیشنهادی بود و ۴۱۰ دلار CFR تقاضا دارند در حالیکه حجم ساخت و ساز در شمال آفریقا محدود شده است.

در کشورهای GCC بعضا با افزایش قیمت میلگرد امکان برگشت به خرید به ویژه از عمان و امارات وجود دارد. پیشنهادات بیلت به عمان و امارات در سطح ۴۳۰ تا ۴۴۰ دلار بود ولی خریداران برای ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار CFR مذاکره می کنند.

قیمت های بیلت در شرق آسیا رشد داشت و بیلت وارداتی به چین از ویتنام و کره جنوبی۴۴۳ تا ۴۴۷ دلار CFR تحویل نوامبر پیشنهاد شد ولی خریداران چینی مایل به خرید در قیمت های بیش از ۴۳۰ دلار CFR نبودند و قیمت عملیاتی در چین ۴۲۵ تا ۴۳۰ دلار CFR است.

افزایش شدید قیمت اسلب همسو با افزایش قیمت ورق ادامه یافت و اسلب CIS با ۱۰ دلار افزایش، ۴۲۰ دلار فوب ارزیابی شد و تقاضا برای اسلب خوب و یک‌ محموله از روسیه ۴۵۰ دلار تحویل چین به فروش رسید.

هر چند برخی خریداران چینی، افزایش ۳۵ دلاری قیمت نسبت به ماه جولای را زیاد می دانند و قیمت عملیاتی را ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار تحویل چین در ماه اکتبر و نوامبر اعلام کردند. این فعالان اعلام کردند سطح مصرف حداقل ۲۰ درصد نسبت به قبل کمتر شده است و این میزان افزایش قیمت مناسب نیست.

اسلب برزیل ۴۵۰ دلار تحویل چین و از هند ۴۲۵ تا ۴۳۷ دلار CFR شنیده شد.

تقاضا برای نورد گرم HRC در ترکیه به شدت بالا بود و قیمت ها با ۲۵ دلار افزایش، ۴۹۵ دلار فوب ارزیابی شد و ورق سرد CRC نیز با ۳۰ دلار افزایش ۵۶۰ دلار فوب ارزیابی شد.

بهای ورق HRC از CIS نیز با ۳۵ دلار افزایش ۴۷۵ دلار فوب ارزیابی شد و حدود ۶۰ دلار نسبت به جولای افزایش داشته است.

ترکیه یک ‌محموله ۲۰ هزار تنی HRC را ۵۱۰ دلار فوب به ایتالیا فروخت و هفته قبل یک محموله ۴۸۸ دلار فوب به فروش رساند. قیمت های جدید کمتر از ۵۰۰ دلار فوب ترکیه نیستند.

بهای میلگرد CIS با ۵ دلار افزایش ۴۴۰ دلار فوب ارزیابی شد و روسیه و اوکراین پیشنهاد ۴۴۰ تا ۴۵۰ اعلام کردند که خریداران عقب نشینی کردند.

تقاضای واردات در شمال افریقا برای محصولات طویل ضعیف و الجزایر میلگرد داخلی را ۴۸۰ تا ۴۸۴ دلار قیمت گذاری می کند و موجودی کافی دارد. در مصر فعالیت ها کمتر از معمول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *