از سلطان فولاد چه می دانید؟

by

رسول دانیال زاده نمین اهل اردبیل، معروف به سلطان فولاد ایران، از ابر بدهکاران نظام بانکی کشور است. وی مثل: عباس ایروانی (سلطان قطعه سازی خودرو)، سید معین بارانی بهبهانی (سلطان پورشه و نساجی)، باقری درمنی (سلطان قیر و املاک)، مدلل ها  (سلطان  شکر)، وحید مظلومین (سلطان ارز  و سکه)، اسداله عسگراولادی (سلطان خشکبار)، خاندان گرامی (سلطان واردات خودرو)، محسن احمدیان (سلطان پتروشیمی)، با مالکیت بخش زیادی از صنعت فولاد کشور به این عنوان ملقب شد.  رسول دانیال زاده، یکی از بزرگ ترین بدهکاران به  شبکه بانکی کشور است که نامش در کنار مدلل  ها و حسین هدایتی  و بهروز ریخته گران و گروه جهانبانی به  عنوان ابربدهکاران بانک سرمایه در  سال  ۱۳۹۷ اعلام شد.

دانیال زاده در ساخت و ساز

دانیال­ زاده همچنین مالک برج های لوکس روما رزیدنس و فلورا کامرانیه تهران است. رسول دانیال زاده با دریافت وام‌های کم بهره توانسته برج‌های لوکس را در مناطق تهران تأسیس کند.

تاکنون در کیفرخواست صادره علیه طبری از رشوه ۱۸۳ میلیاردی دانیال زاده و یک واحد مسکونی لوکس به اکبر طبری صحبت شده، اما هنوز درباره دیگر موضوعات پرونده چیزی گفته نشده است و باید منتظر ادامه جلسات دادگاه برای مشخص شدن نقش این متهم ماند.

آقای دانیال زاده با همکاری شماری از پزشکان و مهندسان تجهیزات پزشکی، ۲ شرکت به نام طب و توسعه تپش و توسعه طب قلب تاسیس کرده که اولی بعد از مدتی منحل شد و شرکت دوم تا کنون فعالیت خاصی انجام نداده است.

خانواده دانیال زاده

او دو پسر به نام امید رضا و اسرافیل و دو دختر به نام آرزو و آزاده دارد که همگی، عضو هیات مدیره شرکت های اقماری دانیال زاده به نام: شرکت صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین، شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان، شرکت لوله گالوانیزه ماهان سمنان،  شرکت مجتمع فولاد گیلان، شرکت فولاد کاویان هستند.

رسول دنیال زاده نمین، پدر عروس حسن روحانی نیست و هیچ ارتباط سببی یا نسبی با کامبیز مهدی زاده فرساد، داماد رئیس جمهور نداشته و همکار سید محمد هادی رضوی (داماد محکومی وزیر تعاون) نیست.

به نوشته شهروند، رسول دانیال زاده که چندین شرکت با هیات مدیره ای همسرش و پسرش و دخترانش را اداره می کند، در پوشش تامین مواد اولیه سه کارخانه فولاد سازی خودش (فولاد گیلان، نورد و لوله سمنان و مجتمع فولاد کاویان) با LC هایی که افتتاح می کرد، ضمن جدب سهمیه ارزی، زمینه خروج ارز از کشور با صورت معامله با شرکت های صوری را نیز فراهم می‌کرد.

وام ۴۰۰ میلیون درهمی بانک ملت با سود صفر درصد به دانیال زاده

رسول دانیال زاده، از دوستان حسین فریدون (برادر رئیس جمهور) است. نامش همواره در کنار نام برادر حسن روحانی دیده می شود. حسین فریدون، به جرم دریافت رشوه ۳۱۰  میلیارد ریالی و اتهامات اقتصادی، اوایل مهر  ۹۸ به ۵ سال زندان و رد مال محکوم شد.

در سال ۱۳۹۵، نام دانیال زاده در کنار نام حسین فریدون قرار گرفت. دانیال زاده و مالامیری، با سفارش حسین فریدون، از بانک ملت شعبه دوبی، ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد وام گرفته و آن را در بانک ملت شعبه جهان کودک تهران، سپرده گذاری کرده و سود ۲۲ درصد گرفتند.

رسول دانیال زاده نمین متهم است که به منظور فرار مالیاتی و پرداخت بدهی های بانکی و استهمال چند باره بدهی، به شبکه بانکی کشور  رشوه  می داد. تسهیلاتی که وی با رانت گرفته بود، تبدیل به املاک و مستغلات زیادی در داخل و خارج از کشور مثل شرکت گلد فیرو در امارات و شرکت ال سی اس در هامبورگ آلمان شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *