, ,

استرالیا از نصف شدن قیمت سنگ آهن تا پایان ۲۰۲۰ خبر داد.

by

به نقل از Argus Media، وزارت خزانه‌داری استرالیا در گزارشی اعلام کرد که به علت نااطمینانی‌ها در چشم‌انداز عرضه و تقاضای بازار جهانی سنگ‌آهن، قیمت این ماده معدنی تا پایان سال ۲۰۲۰ تقریباً نصف خواهد شد.

این در حالی است که سنگ‌آهن به عنوان ماده اولیه صنعت فولاد، در روزهای اخیر به بالاترین رکورد قیمتی خود رسیده است. قیمت کنونی سنگ‌آهن در بازار چین به عنوان بزرگترین واردکننده جهان، به ۱۰۸ دلار در تن رسیده در حالی که ابتدای سال ۲۰۲۰ قیمت آن ۹۱ دلار بود.

قیمت سنگ‌آهن در سال جاری میلادی تحت تأثیر کاهش عرضه از سوی برزیل و افزایش تقاضای چین قرار گرفته است. استرالیا بزرگترین صادرکننده سنگ‌آهن جهان است و صادرات سنگ‌آهن بیشترین سهم را از درآمدهای ارزی این کشور در بر دارد.

قیمت زغال‌سنگ حرارتی و زغال‌سنگ متالوژیکی از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدوداً یک‌چهارم کاهش پیداکرده که کاهش تقاضای جهانی و محدودیت‌های وارداتی چین علت این کاهش بوده است.

بر اساس پیش‌بینی وزارت خزانه‌داری استرالیا، قیمت زغال‌سنگ متالوژیکی به ۱۱۰ دلار در تن، فوب و قیمت زغال‌سنگ حرارتی به ۵۴ دلار در تن، کاهش پیدا خواهد کرد. این در حالی است که قیمت کنونی زغال‌سنگ متالوژیکی ۱۱۱٫۳ دلار در تن، فوب استرالیا، است که نسبت به نرخ ۱۳۹ دلاری پایان سال ۲۰۱۹ افت فاحشی داشته است. قیمت زغال‌سنگ حرارتی نیز از ۶۵٫۷ دلار در تن در پایان سال ۲۰۱۹ هم‌اکنون به ۴۷٫۶۹ دلار کاهش یافته است.

پیش‌بینی‌های وزارت خزانه‌داری استرالیا از پیش‌بینی‌های دفتر اقتصاددان ارشد دولت استرالیا پایین‌تر است. دفتر اقتصاددان ارشد دولت استرالیا پیش از این پیش‌بینی کرده بود که قیمت سنگ‌آهن در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط به ۷۹٫۵ دلار در تن خواهد رسید. این دفتر قیمت زغال‌سنگ متالوژیکی را ۱۲۶ دلار و زغال‌سنگ حرارتی را ۵۶ دلار برآورد کرده بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *