صنعت جهانی قراضه منتظر تصمیم چین در مورد واردات مس و آلومینیوم است

by

به گزارش آیزکس، طبق مقاله تام دالی در رویترز در تاریخ ۲۸ ژوئن، چین با تأخیر در انتشار کدهای جدید گمرک در مورد واردات قراضه مس و آلومینیوم گرید بالا، مقررات مربوط به دسترسی به بازار چین را برای شرکت های بازیافت ضایعات فلز در سراسر جهان نامشخص و مبهم باقی گذاشته است.

در ماه ژانویه، مدیریت ایالتی تنظیم بازار (SAMR) به دنبال یک لابی قوی از سوی صنعت جهانی فلزات استانداردهای جدیدی برای مس و آلومینیوم بازیافت شده منتشر کرد تد تا قراضه با کیفیت به عنوان منبع و نه زباله طبقه بندی شود، که یعمنی این معیارها از محدودیت های وضع شده توسط چین برای مواد ضایعات متاثر نخواهد شد.
استانداردهای جدید مس و آلومینیوم که کامودیتی ها را به عنوان غیر زباله طبقه بندی می کنند، از تاریخ ۱ ژوئیه به مرحله اجرا در می آیند، اما طبق گفته رویترز، تاکنون هیچ کد گمرکی منتشر نشده است و مشخص نیست کد های گمرک در کجا قرار خواهند گرفت. این امر منجر به توقف حمل بار برای هر دو ماده از شرکتهای خارجی و چینی در خارج از کشور شده است.

مایکل لیون، رئیس سابق بخش آسیای شرکت Sims گفت: “وضعیت فعلی – بدون مشخص شدن هماهنگی لازم بین تنظیم کننده ها و تولیدکننده ها- یک اشتباه بزرگ است.

طبق گفته مانسون زنگ از مرکز بازیافت بین المللی CRA، یک پلت فرم معاملاتی در چین، تخمین ها حاکی از آن است که در حال حاضر مازاد عظیمی از انباشت قراضه در انبار مالزی، تایلند، ژاپن، فیلیپین و اندونزی، وجود دارد که آماده حمل و به چین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *