آمار تولید فولاد خام در ژوئن ۲۰۲۰

by

تولید جهانی فولاد خام برای ۶۴ کشور گزارش شده به انجمن جهانی فولاد در ژوئن سال ۲۰۲۰ ، ۱۴۸/۳  میلیون تن بود که نسبت به ژوئن ۲۰۱۹ کاهش ۷ درصدی داشته است. با توجه به مشکلات مداوم کووید-۱۹، بسیاری از ارقام این ماه تخمینی است که ممکن است با آمار واقعی تولید ماه آینده تغییر کند.

 

تولید فولاد خام جهانی در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰، ۸۷۳/۱ میلیون تن بود، که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ با ۰/۶ درصد کاهش روبرو بود. آسیا ۶۴۲ میلیون تن از فولاد خام در نیمه اول سال ۲۰۲۰ را تولید کرد که نسبت به نیمه اول ۲۰۱۹،  ۳ درصد کاهش داشت. اتحادیه اروپا در نیمه اول سال ۲۰۲۰، ۶۸/۳  میلیون تن فولاد خام تولید کرده است، با ۱۸/۷ درصد کاهش در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۱۹. تولید فولاد خام آمریکای شمالی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ ۵۰.۲ میلیون تن بود که کاهش ۱۷/۶ درصدی در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۱۹ را نشان می دهد.

 

چین در ژوئن سال ۲۰۲۰، ۹۱/۶ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به ژوئن ۲۰۱۹ افزایش ۴/۵٪ داشته است. هند در ماه ژوئن سال۲۰۲۰، ۶/۹ میلیون تن از فولاد خام را تولید کرد که نسبت به ژوئن ۲۰۱۹ با ۲۶/۳ درصد کاهش یافت. ژاپن در ژوئن ۲۰۲۰ ، ۵/۶ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به ژوئن ۲۰۱۹ ، ۳۶/۳ درصد کاهش یافت. تولید فولاد کره جنوبی برای ژوئن سال ۲۰۲۰، ۵/۱ میلیون تن بود که در مقایسه با ژوئن ۲۰۲۰ با ۱۴/۳ درصد کاهش روبرو شد.

آلمان در ژوئن سال ۲۰۲۰، ۲/۵میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۲۷/۳ درصد کاهش یافت. ایتالیا در ژوئن سال ۲۰۲۰، ۱/۸ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۱۳ درصد کاهش یافت. فرانسه و اسپانیا هر کدام ۸ میلیون تن از فولاد خام ژوئن سال ۲۰۲۰ را تولید کردند که به ترتیب ۳۴/۹  و ۳۱/۵ درصد کاهش یافته است.

 

ایالات متحده در ژوئن سال ۲۰۲۰، ۴/۷میلیون تن از فولاد خام تولید کرده است که نسبت به ژوئن سال ۲۰۱۹ ، ۳۴/۵ درصد کاهش داشته است.

 

تولید در C.I.S.  در ژوئن ۲۰۲۰، ۷/۹میلیون تن تخمین زده می شود،که ۵ درصد کمتر از ژوئن ۲۰۱۹ است. اوکراین ۱/۸ میلیون تن از فولاد خام در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ را تولید کرد، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشت.

تولید فولاد خام ترکیه برای ژوئن سال ۲۰۲۰، ۲/۸ میلیون تن بوده است که نسبت به ژوئن ، ۴/۱  درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *