, ,

در بازار فولاد و محصولات فولاد چه می گذرد؟

by

بازار تقاضای داخل چین کماکان قوی است و با پایان بارندگی های فصلی از این هفته انتظار افزایش مصرف وجود دارد. بهای هر تن بیلت داخلی چین با افزایش ۱۰ یوانی ۳۴۱۰ یوان ارزیابی می شود.

واردات بیلت و ورق کلاف گرم از هند، کره جنوبی و ویتنام با قوت ادامه دارد و اخیرا چند محموله بیلت ویتنام به بهای ۴۲۰ دلار CFR تحویل آگوست خرید شد و ویتنام بیلت را ۴۰۵ تا ۴۱۵ دلار پیشنهاد می دهد.

چینی ها حداکثر ۴۲۲ دلار CFR برای بیلت می پردازند تا با قیمت داخل قابل رقابت باشد بنابراین قیمت های فعلی سطح بالای قیمت های عملیاتی ات.

فروش صادراتی میلگرد و مفتول چین ضعیف و بیشتر تمایل به فروش در داخل است.

بازار فولاد هند به علت بادهای موسمی و کرونا و کاهش مصرف داخل بر صادرات متمرکز است.

فولادسازان CIS با افزایش در خواست ها برای بیلت از GCC مواجه اند و بیلت ٣٧۵ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می شود هر چند خریداران چینی ۴۱۰ دلار CFR را برای بیلت CIS پیسنهاد می دهند و با ۴۰ دلار کرایه حمل قیمت فوب معادل ۳۷۰ دلار می باشد.

از شمال آفریقا درخواست بیلت ۳۹۵ دلار CFR برای CIS دریافت شده و خریداران منتظر ثبات قیمت ها برای خرید هستند.

تقاضای محصولات طویل در CIS ثابت بود و میلگرد ۴۱۰ دلار فوب و مفتول ۴۲۵ دلار فوب صادراتی ارزیابی شد. در حالیکه کف قیمت پیشنهادی روسیه برای میلگرد ۴۲۵ دلار و از اوکراین ۴۱۰ تا ۴۱۵دلار و از بلاروس ۴۰۰ دلار فوب است.

فعالان بازار با توجه به قیمت صادراتی ترکیه، میلگرد ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلاری از CIS را عملیاتی می دانند.

ترکیه حجم زیادی میلگرد را ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار فوب صادراتی به فروش رسانده و اکنون ۴۲۵ دلار فوب پیشنهاد می دهند و انتظار افزایش قیمت قراضه وارداتی به ۲۶۵ دلار برای تحویل آگوست شنیده می شود.

اسلب با بهبود تقاضای اروپا مواجه است وبا ۵ دلار افزایش هفتگی، ۳۷۵ دلار فوب دریای سیاه فروخته می شود. ایتالیا محموله اسلب را ۴۰۰ دلار از اوکراین تحویل سپتامبر خریداری نموده و با توجه به هزینه ۹۰ یورویی تولید محصول، مقاطع تخت plate را ۴۵۰ تا ۴۶۰ یورو درب کارخانه پیشنهاد می دهد.

ترکیه هنوز ورق گرم HRC را ۴۲۵ تا ۴۳۵ دلار فوب صادر می کند بنابراین در خواست خرید اسلب به بهای ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلار CFR دارد.

اسلب CIS به کشورهای جنوب شرق آسیا ۴۱۵ دلار پیشنهاد می شود و اسلب برزیل و هند ۵ دلار بالاتر حدود ۴۲۰ دلار CFR شنیده می شود.

بازار مصرف کشورهای عربی در حال افزایش است و امارات استیل ۴۰ هزار تن میلگرد را ۳۷۴ دلار فوب به عربستان فروخت.

منبع: کانال دکتر جعفری طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *