,

راهکارهای تولید فولاد با انتشار دی اکسید کربن پایین

by

فولاد کوبه ژاپن، شرکت مادر شارلوت، تولید کننده آهن احیا مستقیم- تکنولوژی میدرکس مستقر در کارولینای شمالی، می گوید که با واله، بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن در جهان و میتسوی یک شرکت بازرگانی و سرمایه گذاری جهانی، تفاهم نامه ای منعقد کرده است. موضوع آن تهیه فلزات و راه حل های آهن سازی با انتشار دی اکسید کربن پایین برای صنعت جهانی فولاد است.

طبق خبر منتشر شده از واله مستقر در ریو دوژانیرو ، طبق این توافق نامه، شرکا سرمایه گذاری جدیدی برای تکنولوژی های فولادسازی با انتشار اندک گازهای گلخانه ای ایجاد می کنند.

واله با تخصص خود در تکنولوژی تکنورد، سنگ آهن و قابلیت لجستیک خود در سرمایه گذاری شرکت می کند. کوبه استیل، تخصص خود را در زمینه تولید فولاد، مهندسی کارخانه های فولادی، فرآیند میدرکس و سایر فن آوری ها مشارکت خواهد داد. شرکت میتسوی و شرکا تخصص خود را در تجارت فلزات و ضایعات و با قابلیت های سرمایه گذاری خود مشارکت خواهد کرد.

فناوری کوره های بلند به طور سنتی به زغال سنگ متکی هستند و این شکل از فولادسازی جزء بزرگترین کنندگان تولیدکنندگان گازهای گلخانه ای است و ۷ تا ۹ درصد از کل تولید گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد.

واله می گوید ، برای تعمیق همکاری ها و سنجش تقاضای بازار برای چندین راه حل موجود در صنعت فولاد قبل از توافق نهایی برای ایجاد سرمایه گذاری جدید، یک دوره ارزیابی آغاز شده است. این شرکت می افزاید که این سرمایه گذاری جدید از فناوری های جدید با قابلیت انتشار  کم دی اکسیدکربن مانند تکنورد و میدرکس استفاده خواهد کرد.

تکنورد یک شرکت با مالکیت ۱۰۰ درصد واله است که بر روی توسعه یک فرآیند آهن کم کربن با استفاده از زیست توده، گاز سنتز و هیدروژن فعالیت دارد. این فرایند دی اکسید کربن کمتری از استفاده از زغال سنگ ساطع می کند. واله می گوید با استفاده از زیست توده، مسیر خنثی کردن کربن اقتصادی ممکن است در میان مدت حاصل شود.

میدرکس پیشروی بازار در فناوری احیا مستقیم یا DRI است. این شرکت می گوید میزان انتشار CO۲ در فرآیند میدرکس با استفاده از گاز طبیعی و هیدروژن به طور چشمگیری کمتر از مسیر کوره بلند است.

بریکت

استفان سی مونتاگ، رئیس جمهور و مدیرعامل میدرکس می گوید: “ما از ارائه فناوری میدرکس با استفاده از گاز طبیعی و هیدروژن برای کمک به تولیدکنندگان فولاد در کاهش انتشار CO۲ و انتقال از فن آوری کوره بلند استفاده می کنیم.”

این ابتکار با چشم انداز و رسالت کوبه استیل و میدرکس متناسب است. ابتکارات مختلف محصولات کوبه از کاهش GHG پشتیبانی می کند. ورق های فولادی با استحکام بالا برای کاهش وزن خودرو مستقیماً با کاهش انتشار CO۲ و بهبود سوخت مصرفی مرتبط است.

تجزیه و تحلیل توسط یک بانک سرمایه گذاری مستقر در آرلینگتون، ویرجینیا پیش بینی می کند که “یک تغییر مهم در حال انجام است” که با مشاهده کوره های قوس الکتریکی (EAF)  فولادسازان در ایالات متحده شروع به جستجوی فلزات مبتنی بر سنگ معدن داخلی (OBM) می کنند. OBM ها شامل DRI، بریکت داغ (HBI) و چدن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *