پرچم_چین
,

چین ممنوعیت کالاهای قراضه در سال ۲۰۲۱ را تأیید کرد

by

دفتر بازیافت بین المللی مستقر در بروکسل می گوید منابعش در چین تأیید کرده اند که وزارت اکولوژی و محیط زیست چین  (MEE)  قصد دارد واردات موادی را که آن را “پسماند جامد” اعلام کرده است، در سال ۲۰۲۱ ممنوع کند.

بنا به اعلام BIR، از سال ۲۰۲۱، MEE ” دیگر برنامه های واردات زباله های جامد را قبول و تصویب نخواهد کرد.” انجمن بازیافت می گوید اخبار در یک کنفرانس مطبوعاتی MEE که در اواخر ژوئن برگزار شد، تایید شده است.

BIR با توجه به جدیدترین مقررات، می گوید که MEE قوانین را “مطابق با سیاستهای اعمال شده از سال ۲۰۱۷ برای کاهش واردات” ضایعات خارجی “در نظر می گیرد. انجمن بازیافت می گوید چین ” قانون کنترل آلودگی محیط زیست توسط ضایعات جامد ” بازبینی شده را در اول سپتامبر اجرایی خواهد کرد.، یعنی” روشن ساختن الزامات قانونی برای شناسایی ویژگی های کالاهای وارداتی “مشکوک به ضایعات جامد”.

معضل تولیدکنندگان فلزات، کاغذ و بردهای الکترونیکی در چین اینجاست که چند سال پیش دولت چین طیف وسیعی از کامودیتی های دست دوم را ضایعات طبقه بندی کرد.

تولیدکنندگان فلزات در تلاشند تا درجه بالاتری از قراضه های غیر آهنی و آهنی را به عنوان یک “منبع” نه یک زباله، دوباره طبقه بندی کنند. ممکن است بخش غیر آهنی به زودی به نتیجه دلخواه دست یابد، در حالی که اکنون بخش آهنی در حال پیگیری مسیری مشابه است.

واردات ضایعات پلاستیک چندین سال مورد بررسی و بررسی قرار گرفته است. به نظر می رسد ممنوعیت سال ۲۰۲۱ واردات کاغذ بازیافتی را که در دو دهه گذشته به تامین مواد صنعت ظروف قابل حمل و مقوا در چین کمک کرده، نیز ممنوع می کند.

به نظر می رسد تولید کنندگان کاغذ و تخته در چین در حال آماده سازی خود برای این ممنوعیت هستند. و اینکار را با ساختن یا خرید تجهیزات از خارج از کشور انجام می دهند تا بتوانند پالپ را حمل کنند، که به عنوان “زباله” تلقی نشده است.

توانایی تولید کنندگان فلزات و کاغذ چینی برای خرید قراضه خارج از کشور و ایجاد محصولات جدید کاملاً اثبات شده است. بخشی از آن توسط بخش نهم اخیراً صادر شده سهمیه واردات قراضه ۲۰۲۰ بخوبی این موضوع را نشان داد. براساس یک بیانیه مطبوعاتی جداگانه BIR، نهمین گروه از MEE مجوز ورود ب بیش از ۱۷۵۰۰۰ تن ضایعات مس ، تقریباً ۲۱۰،۰۰۰ تن ضایعات آلومینیوم و بیش از ۱.۱ میلیون تن کاغذ بازیافت شده را صادر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *