بازیافت ضایعات فلزی صنعتی

by

 صنایع تولیدکننده ضایعات فلزی

تمام فلزات ارزشمندند و این موضوع برای ضایعات فلزی نیز صدق می کند و به همین دلیل است که اطلاق کلمه دورریز  به این ضایعات درست نیست. برای بسیاری از مصرف­کنندگان قابل درک نیست که فلزات می توانند افت ارزش آنها بازیافت شوند.

شاید از اینکه بدانید چه مقدار فلز در روز بازیافت می شود و اینکه این مواد چقدر برای تولیدکنندگان صنایعی چون مس، آلومینیوم و فولاد با ارزشند، شگفت زده شوید.

بازار جهانی فلزات بازیافتی به شکل قابل توجهی در چند دهه اخیر گسترش یافته است. بازیافت قراضه و ضایعات صنعتی برای صنایع بزرگی که می خواهند قیمت را با استفاده از این مواد پایین نگه د ارند یک مولفه اساسی است.

امروزه صنایع زیادی ضایعات فلزی تولید می کنند از سازندگان اتوموبیل گرفته تا سازندگان کشتی و هواپیما. همزمان با تولید این ضایعات افزایش نرخ بازیافت آنها مهمتر می شود زیرا صنایع مادر مثل تولید فولاد برای افزایش میزان تولید و حفظ قیمت مناسب بشدت نیازمند استفاده از این مواد هستند.

آیزکس برای شما خواهد گفت که منبع و منشا پیدایش این ضایعات چه بخش هایی است:

ساختمان های قدیمی

پل ها

اتوموبیل ها

هواپیماها

لوازم خانگی

مبلمان منزل

سایت های ساخت و ساز

و بسیاری از کسب و کارهای دیگر اطراف شما

بازیافت ضایعات فلزی چیست؟

طبق اعلام بانک جهانی، (GDP)، رشد در صنعت بازیافت فلزات در سال۲۰۱۸ سه درصد گزارش شد که افزایشی ثابت را از مقدار ۴/۲% در سال ۲۰۱۵  نشان می دهد.

در سال ۲۰۱۷، مجموع گردش مالی ایجاد شده توسط صنعت بازیافت ضایعات فلزی، ۱۱۷ میلیارد دلار گزارش و بیش از  ۵۳۴۰۰۰ شغل در این صنعت ایجاد شده است.

از نظر اقتصادی بازیافت ضایعات فلزی یک موفقیت است. فرایند بازیافت هیچ افت خواصی در فلز ایجاد نمی کند بنابراین یک محصول اسقاطی می تواند به یک ماده خام برای تولید محصول جدید تبدیل شود.

اغلب ضایعات فلزی تولیدی در صنایع عبارتند از:

آهن

فولاد

آلومینیوم

و مس.

از آنجاییکه قراضه کامودیتی ای است که می تواند بارها و بارها استفاده شود، فرایند بازیافت آنها قابلیت بارها مرتب سازی، حمل و نقل و ذوب را دارد. با هر بار طی کردن این فرایند به شکل قابل توجهی در حفظ محیط زیست مشارکت می کنید.

چرا بازیافت برای محیط زیست اهمیت دارد؟

بازیافت ضایعات فلزی نه تنها برای تولیدکنندگان و صنایع حائز اهمیت است که در حفاظت از محیط زیست نیز نقش اساسی دارد. بازیافت از رهاسازی این فلزات که اغلب محتوی جیوه و سرب هستند در محیط زیست جلوگیری می کند. بنابراین خاک و آب از خطر آلودگی مصون می مانند.

بعلاوه تولیدکنندگان با بکارگیری مجدد ضایعات بعنوان مواد اولیه میزان مصرف منابع فلزی را کاهش می دهند. با این کار مقدار مصرف انرژی کاهش می یابد که به سلامت محیط زیست می انجامد.

بعنوان مثال بازیافت آلومینیوم ۹۵ درصد ، بازیافت مس ۹۰ درصد و بازیافت فولاد تا ۵۶ درصد انرژی کمتر از تولید اولیه آنها نیاز دارد.

بازیافت ضایعات همچنین باعث کاهش فضای موردنیاز دفن زباله ها و کاهش تخریب زیستگاه ها در اثر ایجاد معدن برای تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *