استانداردهای جدید واردات قراضه آهن به چین

by

انجمن های چینی استانداردهای واردات قراضه آهن جدیدی را در نظر می گیرند

روند مرسوم این است که بخش های تولیدی، اتومبیل سازی و تخریب چین اکنون ضایعات کافی برای صنعت فولاد خود را فراهم می کند. برخی نگرانی ها حاکی از آن است که چین در حال تبدیل شدن به صادرات خالص مواد است.

جدیدترین میزان واردات قراضه توسط دولت مرکزی چین ، مقدار آهنی را نشان می دهد که به سختی در آمار تجارت ثبت می شود.

با این وجود، چندین انجمن صنفی و صنایع فولادی مستقر در چین گزارش داده اند که می توانند استاندارد هایی را تدوین کنند که برخی از قراضه های  آهنی به جای ضایعات و دورریز به عنوان “منبع” یا مواد اولیه تعریف شوند. این تفاوت بسیار اساسی است، زیرا دولت چین در تلاش است تا واردات “ضایعات” را تا آغاز سال ۲۰۲۱ ممنوع اعلام کند.

این گزارش براساس ملاقات آنلاین در تاریخ ۲۵ مه در بازار فلزات شانگهای (SMM)، بین “۵۰ شرکت و موسسه چینی در سراسر زنجیره صنعت بازیافت، پردازش، استفاده، تجارت و بازرسی قراضه فلزی” است که چند روز قبل در تیانجین، است.

مهمترین این شرکت ها عبارت بودند از: انجمن های مربوط به استفاده از ضایعات فلزی چین (CAMU) و انجمن آهن و فولاد چین (CISA) و تولیدکنندگان فولاد Baowu، Hebei Iron and Steel (HBUS)، Jiangsu Shagang، Shandong Rizhao.

 

بازار فلزات شانگهای هدف این گفتگو را، تدوین استانداردهای مربوط به واردات آهن و فولاد بازیافت شده اعلام کرد. این استاندارد “قراضه آهنی با کیفیت بالا را به عنوان مواد قابل بازیافت طبقه بندی می کند که ممکن است از ممنوعیت آتی واردات به اصطلاح” زباله جامد “معاف باشند.

استانداردهای لازم برای ضایعات آلومینیوم و مس قابل قبول یا طبقه بندی شده تدوین شده است و قرار است در ماه ژوئیه به بهره برداری برسد.

اگر چه تولید کنندگان چینی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ فقط ۲۸.۶۰۰ تن ضایعات آهن را وارد کردند – بیش از ۸۱ درصد نسبت به نیمه اول سال-، اما طبق گفته SMM  این بخش تصمیم گرفته است که فعلا واردات موثر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *