اثر کووید-19بر داده های فولاد ماه مارس
,

اثر کووید-۱۹بر داده های فولاد ماه مارس

by

اثر کووید-۱۹بر داده های فولاد ماه مارس
گزارشات مارس ۲۰۲۰، ۶ درصد کمتر از سال قبل آن است.
فولادسازان اروپا و آسیا در صدر کاهش دهندگان تولید مارس ۲۰۲۰ بودند. شیوع بیماری کووید-۱۹ و تعطیلی های پیشگیرانه ناشی از آن، کاهش دورقمی تولید را در کشورهای ایتالیا، آلمان، هند و تایوان در پی داشت.
براساس گزارش ورداستیل، تولید جهانی فولاد خام برای ۶۴ کشور گزارش شده به این سازمان به ۱۴۷۱ میلیون تن رسیده است که نسبت به مقدار مشابه در مارس ۲۰۱۹ کاهشی ۶ درصدی را نشان می دهد.
دو تولیدکننده بزرگ دنیا، ژاپن و ایالات متحده به ترتیب افت ۹.۷ و ۶ درصدی را گزارش کردند. در چین- جایی که COVID-19 برای اولین بار گزارش شد- تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول بیش از ۶ درصد و تولید فولاد در ماه مارس ۱.۷ درصد در مقایسه با مارس ۲۰۱۹ کاهش یافته است.
ورداستیل می افزاید: “تولید فولاد خام جهان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰، ۴۴۳ میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، ۱.۴ درصدکاهش داشته است.”
طبق اعلام این انجمن، تولید سه ماهه اول آسیا در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تنها ۰.۳ درصد کاهش یافته است، و این در حالی است که تا حدود زیادی چین با افزایش ۱.۲ درصدی تولید خود در طی این سه ماهه روبرو شده است. در همین حال، تولید در اتحادیه اروپا در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹، ۱۰ درصد و در آمریکای شمالی ۴ درصد کاهش یافته است.

منبع:ورد استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *