تاثیر ویروس کرونا بر صنعت فولاد

گمانه زنی ها از آینده بازار فولاد

by

همانطور که می دانیم در چنین وضعیتی پیش بینی آینده بازارهای فولادی، دشوارتر از گذشته شده است چرا که با وجود ویروس کرونا و شرایط متفاوتی که برای هر کشور به وجود می آورد و این امر منطقه ای و محلی شدن بازارها را تقویت می کند. به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، بسیاری از مناطق ممکن است با کمبود مواد اولیه و حتی مصنوعات فولادی مواجه شوند. رسیدن به تعادل در بازار فولاد نیاز به مدت زمان بیشتری دارد بنابراین این امر محتمل است که اختلاف قیمتی تا چند مدت ادامه دار باشد.

موضوعی که در حال حاضر بازار را با سردرگمی مواجه کرده است، تعطیلی موقت واحدهای فولادی می باشد و چون این تعلیق فعالیت ها بدون هماهنگی و برنامه مدون صورت گرفته، بازگشت به مدار تولید کمی زمانبر خواهد بود. مسئله مهمی که مطرح است، بحث نا آرامی های اجتماعی می باشد که از بیکاری و فقر نشأت می گیرد؛ بدین معنا که آیا ارائه بسته های حمایتی دولت برای فعالان واحدهای تولیدی فولاد تا مدت زمانی که ویروس کرونا در کشور جولان می دهد، ادامه دار خواهد بود یا خیر؟

اکنون در برهه زمانی قرار داریم که عده ای معتقد هستند در این فصل با ادامه روند کاهش قیمت ها و در عین حال کاهش حجم تولید مواجه خواهیم بود بنابراین کاهش گسترده ای از تولیدات در طول این فصل به گوش خواهد رسید و شاهد روند کاهشی قیمت ها در بازار خواهیم بود اما این امر نیز فراموش نشود که گمانه زنی های فوق به مهار بیماری کرونا در سه ماه آینده نیز بستگی دارد. با عادی شدن شرایط موجود، برای بازگشت بازار فولاد به تعادل به زمان بیشتری نیاز است و پیش بینی در خصوص اینکه تقاضا با جهش مواجه می شود یا خیر، قیمت ها روند کاهشی پیدا می کند و یا افزایشی، بسیار دشوار خواهد بود.

منبع: آهن پرایس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *