تلاش برای دستیابی به بازارهای جهانی

by

فولاد فلزی مقاوم است که از آهن به دست می ‌آید و کربن نیز به عنوان مهمترین ماده آلیاژی آن محسوب می‌ گردد. این فلز به ٢ روش خمیری و ذوب تولید می‌شود. صنعت فولاد سازی یکی از صنایع آب بر است، اما نقش برجسته‌ ای برای رشد زیر ساخت کشور‌ های در حال توسعه دارد.
در حال حاضرصنعت آهن آلات در اکثر جوامع پیشرفته از رکود مالی رنج می ‌برد، زیرا آن‌ ها مراحل اصلی توسعه خود را پشت سر گذاشته اند و به تدریج درخواست شان برای فولاد کمتر شده است. این فلز در امور زیر بنایی و مسکونی مانند سد سازی، اتوبان سازی و ساخت خانه به کار می ‌رود. در ایران و با توجه به وضعیت موجود در منطقه، صنعت فولاد رشد خوبی داشته و ظرفیت تولید این فلز در سال ۱٣٩۶ به ٢۱/۴ تُن در سال رسید که کشورمان را در جایگاه چهاردهم کشور‌ های تولید کننده فولاد قرار داد.
صنعت فولاد ایران قصد دارد در افق ۱۴۰۴ این رقم را به ۵۵ میلیون تُن در سال برساند. روز‌ های خوش رونق تولید در گروه ملی صنعتی فولاد ایران هزینه تولید، در صنعت فولاد سازی نقش کلیدی دارد. مانند نیروی کار ارزان، مسائل محیط زیست و مواد اولیه کافی که ایران همه این ویژگی ‌ها را دارا است.
از این رو با توجه به مزیت نسبی این فلز در کشور ما، این صنعت نباید فقط با تکیه بر بازار داخلی توسعه یابد. تلاش برای دستیابی به بازار‌ های جهانی به گونه ‌ای که سهم کشور را افزایش دهد، می‌ تواند کلیدی جهت توسعه اقتصادی بیشتر در آینده باشد. ضمن آن که بیشتر کشور‌ های پیرامون جمهوری اسلامی مانند پاکستان، عراق و سوریه نیاز بسیاری به فولاد برای امور زیر بنایی خود دارند.

 

منبع: سایت آهن پرایس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *