از واردات و صادارت قراضه چه می‌دانید؟

by

از واردات و صادارت قراضه چه می‌دانید؟

آیا تا امروز این سوال به ذهنتان رسیده است که واردات و صادارت قراضه چه شرایطی دارد؟آیا برای واردات آهن قراضه در تناژ بالا نیاز به مجوز داریم؟ تعرفه آهن قراضه چقدر است؟  آیاصادرات به کشور دیگر آزاد است؟

آیابعنوان فعال بازار یا حتی شخصی که تازه وارد شده یا قصد وارد شدن به این بازار را دارد از واردات و صادارت قراضه و سایر ضایعات فلزی چیزی می دانید؟ آیا می دانید که قراضه هم صادارت و واردات دارد؟

اگر تا امروز این سوال ها به ذهنتان نرسیدند یا اگر هم رسیده  باشند پاسخی برای آن ها پیدا نکردید پیشنهاد می کنیم حتما این نوشته را مطالعه نمایید.

 

 واردات و صادارت قراضه

حقیقت این است که در کشور ما هم افراد و شرکتهایی هستند که بخشی از کار آنها یا به طور کل همه کار آنها صادرات و واردات قراضه آهن است. در واقع بازار قراضه آهن با سایر بازارها در این زمینه تفاوتی ندارد و مشمول قوانین صادرات و واردات می شود.

در ادامه شرحی کوتاه  بر شرایط واردات و صادرات قراضه آهن، ضایعات چدن، آهن یا فولاد، شمش های حاصل از روب مجدد ضایعات آهن یا فولاد می خوانیم و همچنین پاسخی کوتاه به سوالات فوق خواهیم داد.

قوانین و شرایط واردات و صادرات قراضه

قراضه و ضایعات چدن ،آهن یا فولاد، شمش های حاصل از ذوب مجدد ضایعات آهن یا فولاد با شماره تعرفه ۷۲۰۴۳۰۰۰ و حقوق ورودی ۴% می باشد. واردات آن از کلیه کشورها مجاز می باشد اما واردات آن از مرزهای عراق مستلزم اخذ مجوز از شورای امنیت ملی و سازمان انرژی اتمی است و تشخیص آهن قراضه بودن آن به عهده گمرک می باشد . شایان ذکر است برای صادرات آهن و فولاد به صورت نبشی و یا شمش نیاز به اخذ مجوز استاندارد می باشد و صادرات قراضه و شمش آن طبق مصوبه شماره ۲۱۸۵۸۶/ت۴۱۹۹۷ک مورخ ۱۳۸۷/۱۲/۱۴ مشمول پرداخت ۳۰ درصد قیمت پایه صادراتی است.

منبع: دفتر مشاوره و بازاریابی اتاق بازرگانی

آیزکس

یک پاسخ به “از واردات و صادارت قراضه چه می‌دانید؟”

  1. یاشار نیم‌رخ
    یاشار

    سلام برای صادرات قراضه آهن به ترکیه شما فغالیت دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *