نوسانات بازار ضایعات آهن

نوسانات بازار ضایعات آهن

by

نوسانات بازار ضایعات آهن

در هفته‌های گذشته بازار ضایعات آهن با نوسانات زیادی مواجه شد. دو هفته پیش با اعلام خبر تحریم صنایع فولادی ایران  قیمت خرید ضایعات آهن شرکتهای خریدار با کاهش مواجه شد اما با توجه به اینکه فعالان بازار ضایعات آهن در مقابل این قیمتها مقاومت کردند و با توجه به نظر تحلیلگران که پیش بینی کرده بودند بازار ضایعات آهن کاهشی نخواهد شد و همچنین افزایش قیمت ارز، قیمت ضایعات آهن در ابتدای هفته گذشته افزایش یافت.

به گزارش آیزکس، با کاهش قیمت ارز در هفته گذشته بازار ضایعات آهن همگام با بازار ارز  و همچنین بازار شمش کاهشی شد.

بازار ضایعات آهن کاهشی یا افزایشی؟

قیمت این نوع ضایعات  ( ضایعات آهن ) با قیمت ارز و قیمت شمش و همچنین شرایط سیاسی و اقتصادی تاثیر گذار بر این بازار  ارتباط مستقیم دارد. همه تغییرات قیمت ضایعات آهن بستگی به تغییر قیمت شمش و همچنین قیمت ارز دارد. شاخص ارزی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه پس از سه بار کاهش، افزایشهای ۲۰۰ و ۲۵۰ تومانی را تجربه  کرد و روز چهارشنبه به مرز مقاومتی ۱۴۵۰۰ تومان نزدیک شد  اما نتوانست از آن عبور کند،  روز پنج شنبه به بهای ۱۴۲۵۰ تومان رسید و به سمت کف کانال ۱۴۰۰۰ تومانی حرکت کرد. اما با توجه به اینکه بازار ارز در ایران دائما در حال تغییر است و نمی‌توان نظر قطعی درباره تغییرات قیمت ارز طی یک هفته پیش رو داد و هر تحلیل درباره قیمت ارز اعتبار کوتاه مدت دارد نمی توان نظر قطعی درباره تغییرات قیمت ارز طی یک هفته آینده داد و بنابراین می توان گفت هیچ پیش بینی دقیقی برای یک ماه آینده بازار ضایعات آهن وجود ندارد.

با توجه به روال تغییرات قیمت ارز در هفته گذشته ، با فرض ادامه کاهش قیمت ارز،پیش بینی می شود قیمت ضایعات آهن همگام با قیمت ارز و شمش کاهش بیابد.

آیزکس

برای مشاهده قیمت ضایعات آهن روی عبارت لینکدار زیر کلیک نمایید:

قیمت ضایعات آهن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *