قیمت ضایعات آهن نتوانست در مقابل فعالان بازار مقاومت کند

by

قیمت ضایعات آهن نتوانست در مقابل فعالان بازار مقاومت کند

هفته گذشته با اعلام تحریم‌ مقاطع فولادی،  قیمت ضایعات آهن با کاهش روبرو شد و قیمت ضایعات آهن تا آخر هفته گذشته کاهش داشت. این کاهش نتیجه پیش بینی کاهش تولید مقاطع فولادی در نتیجه کاهش فروش حاصل از تحریم بود که در نتیجه آهن قیمت خرید ضایعات را کاهش می‌دهند تا خرید خود را کاهش دهند.

به گزارش آیزکس، هفته گذشته هرروز بیشتر شرکتها کاهش قیمت داشتند و این کاهش قیمت تا روز پنج شنبه ادامه داشت. اما با شروع این هفته قیمت ضایعات آهن افزایش یافت.

قیمت ضایعات افزایش می یابد یا کاهش؟

طبق نظر بعضی تحلیلگران ، با توجه به اینکه قیمت ضایعات در هفته های گذشته افزایش داشت و خریداران در قیمت‌های بالا ضایعات خرید کرده بودند، بازار ضایعات آهن نتوانست در مقابل فعالان بازار مقاومت کند و از امروز، شنبه بیست و هشتم اردیبهشت، قیمت ضایعات آهن افزایش یافت و با این فرض به نظر می‌رسد تا زمان اعمال تحریم‌ها بازار و فعالانش در کشمکش باشند. اما بنا به نظر سایر تحلیلگران چون صادرات فولاد قطعا افزایش نخواهد یافت و در صورت کاهش صادرات قیمت فولاد در داخل تحت تاثیر قرار می گیرد، و با توجه به هزینه های حقوق و دستمزد، حامل‌های انرژی، مالیات و بیمه،  قیمت آهن و فولاد کاهش نمی‌ یابد و با توجه به شرایط فعلی احتمال افزایش قیمت در بازارهای داخلی وجود دارد.

 

آیزکس

 

برای مرور اخبار گذشته روی عبارت لینک‌دار زیر کلیک نمایید:

قیمت ضایعات و تحریم مقاطع فولادی

برای مشاهده جدول قیمت خرید ضایعات روی عبارت لینک‌دار زیر کلیک نمایید:

جدول قیمت ضایعات

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *