قراضه مسی

محدودیتهای قراضه در چین ، اثر محدودی بر بازار مس داشت

by

سیاستهای چین به محدود کردن قراضه مسی رسید که انتظار نمی‌رود که توازن عرضه و تقاضا را در بزرگترین کشورهای مصرف کننده مس در دنیا به هم بزند(در بحثی که در هفته مس در آسیا برگزار شد، بیان شد).

به گزارش آیزکس، رئیس جمهور چین بزرگ علیرغم محدودیت واردات قراضه مسی رده ۷ در سال اخیر، امسال اثرات محدودی بر صنعت مشاهده شد. در عوض کیفیت قراضه مسی وارد  شده به چین بطور قابل توجهی بالا رفت.بیشتر محموله‌های کیفیت پایین برای بی مصرف کردن به کشورهایی نظیر مالزی و اندونزی ارسال شدندو قراضه مسی رده ۶ وارد چین شدند.

امسال تعداد محوزهای واردات و حمل و نقل ورودی ضایعات مس رده۷ شامل کابل سیم و موتور به حد چشمگیری در چین ریزش داشت. در آوریل، دولت چین اعلام کرد که نیمی از واردات قراضه مسی رده ۷ تا پایان سال ۲۰۱۸ کم می‌شود.

علاوه بر سهمیه واردات قراضه مسی، بیجینگ اعلام کرد که امسال ۲۵ درصد واردات با ارزش ۱۶ بیلیون دلار توسط آمریکا بود که شامل ضایعات مس بود.

این واردات ضربه بزرگی به صنعت ضایعات مس آمریکا زد که بیشتر محصولاتش را به چین فرستاد.

جریان تجارت جهانی قراضه مسی تغییرات چشمگیری در سال اخیر داشت. در سپتامبر، چین موقعیتش را از بزرگترین خریدار قراضه مس آمریکا برای اولین بار در ۱۶ سال گذشته از دست داد. در واقع مالزی چین را بعنوان بزرگترین مقصد ضایعات مس در ماه سپتامبر سورپرایز کرد.

منبع: متال بولتن

ترجمه و تنظیم: آیزکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *