بهای فولاد چین در آستانه تعطیلات

by

بازارهای فیوچرز دالیان و شانگهای معاملات امروز خود را در محدوده منفی نمودار به پایان بردند. در این میان، میلگرد با ۷۶ یوان افت طی معاملات صبح بیشترین کاهش را ثبت نمود. بیلت تانگشان نیز امروز ۴۰ یوان افت نمود و به ۳۹۳۰ یوان/تن رسید. اگرچه، موجودی انبارهای فولادسازان و تجار فعلا در سطح پایینی قرار دارد که امید به بازگشت قیمت را زنده نگه داشته است.

دولت چین از دیروز و به مدت ۴ روز اعلام وضعیت فوق العاده نمود. طی این مدت، کوره بلندها و واحدهای گندله سازی بایستی ظرفیت تولید خود را پایین آورده و تردد کامیون ها در محوطه بنادر و جاده ها محدود خواهد شد. امروز همچنین ۹ کارخانه فولادسازی قیمت محصولات خود را بین ۲۰ تا ۷۰ یوان تعدیل نمودند.

میانگین بهای میلگرد در ۲۵ شهر مهم چین امروز با ۱۳ یوان کاهش به ۴۶۰۷ یوان/تن رسید. علیرغم گذشت ۲۵ روز از “سپتامبر طلایی”، هنوز تقاضای موثری به بازار تزریق نشده است و با احتمال افزایش موجودی ها طی دوره آتی، بازار نگران به هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار و نهایتا افت چشمگیر قیمت می باشد. از هفته آینده نیز بازار برای یک هفته به طور کامل تعطیل خواهد بود و عملا معاملاتی ثبت نخواهد گردید.

میانگین بهای ورق گرم نیز در ۲۴ شهر چین با کاهش ۱۰ یوانی به ۴۳۳۲ یوان/تن رسید. سطح معاملات امروز برای تجار رضایت بخش بوده، در صورتی که در بعدازظهر به دلیل افت معاملات برخی مجبور به دادن تخفیفات بیشتر شده اند به این امید که در هفته قبل از تعطیلات ملی تقاضای پایین دست افزایش یابد.

فولادسازان در شمال چین امروز بیشتر مشغول خرید سنگ آهن برای ترمیم موجودی های خود پیش از تعطیلات بوده اند. از این رو، بهای سنگ آهن در بازار بنادر در محدوده ۵۱۰ تا ۵۱۵ یوان/تن ثابت ماند.

در مجموع، اگرچه کاهش قیمت در معاملات امروز بازار چین مشهود بود، با این حال سطح پایین موجودی انبارها اجازه افت شدید قیمت را نخواهد داد. از سوی دیگر اما، تقاضای مورد انتظار تجار هنوز آزاد نشده و فشار نقدینگی بر آنها افزایش یافته است. احتمال می رود بازار فولاد چین طی این هفته روندی کند را دنبال کند.

منبع:پلنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *