پلمپ واحدهای نگهداری ضایعات مزاحم در مشهد

by

در راستای جلوگیری از آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی صورت گرفت؛

تشکیل پرونده و پلمپ واحدهای صنفی مزاحم و آلاینده در منطقه ۴ مشهد

در بزرگراه شهید بابانظر، بولوارهای نبوت، طبرسی شمالی و جنوبی صنوف خدمات خودرویی مانند نمایشگاه‌های اتومبیل، صافکاری، نقاشی و…، در خیابان صاحبدلان جاروبافان، در خیابان میثم شمالی پرونده فروشان، در خیابان‌های شهید قربانی، جماران و شهرک‌های نیکروز و نوکاریز انبارهای ضایعات مزاحمت و آلایندگی‌هایی را ایجاد کرده‌اند.

شهردار منطقه ۴ مشهد از پلمپ ۲۱ واحد صنفی مزاحم و آلاینده در سطح منطقه از ابتدای سال ۹۷ خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، غلامرضا غلامی گفت: در راستای حمایت از حقوق شهروندان و جلوگیری از آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی پس از تشکیل پرونده تخلفات مشاغل مزاحم، با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها از ابتدای سال جاری ۲۱ مورد از این واحدهای آلاینده پلمپ گردید.
غلامی اضافه کرد: واحدهای صنفی مزاحم، آلاینده و پرخطر در این منطقه براساس نوع مشاغل و معابر قرارگیری آنها شناسایی و دسته بندی شده اند.
وی ادامه داد: در بزرگراه شهید بابانظر، بولوارهای نبوت، طبرسی شمالی و جنوبی صنوف خدمات خودرویی مانند نمایشگاه‌های اتومبیل، صافکاری، نقاشی و…، در خیابان صاحبدلان جاروبافان، در خیابان میثم شمالی پرونده فروشان، در خیابان‌های شهید قربانی، جماران و شهرک‌های نیکروز و نوکاریز انبارهای ضایعات مزاحمت و آلایندگی‌هایی را ایجاد کرده‌اند.
شهردار منطقه ۴ مشهد به نحوه‌ی رفتار با این واحدهای صنفی اشاره کرد و ادامه داد: در راستای ساماندهی این صنوف و مشاغل، اقداماتی همچون بازدید، تشکیل پرونده، صدور اخطاریه‌های ۴۸ ساعته و در بعضی موارد پلمپ و تخلیه از سوی شهرداری این منطقه انجام گردیده است.
وی در مورد چگونگی شناسایی اینگونه مشاغل اظهار کرد: تعدادی از این صنفوف از طریق شکایت‌های مردمی در سامانه ۱۳۷ و یا مراجعه حضوری شاکیان به شهرداری و تعداد دیگری نیز در گشت‌زنی‌های صورت گرفته از سوی واحد رفع سدمعبر این منطقه شناسایی که در نتیجه آن تاکنون ۱۱۰۰ واحد شغلی مزاحم و آلاینده سطح منطقه براساس نوع واحد صنفی شناسایی و دسته بندی شدند.
غلامی خاطرنشان کرد: جهت ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم و آلاینده‌ای که قابلیت فعالیت در محدوده شهری را ندارند، زمینی به وسعت ۲۲ هکتار در انتهای بلوار پنجتن بعد از کشف رود و در جاده ابلق در نظر گرفته شده است که در حال اخذ مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه است.
شهردار منطقه ۴ مشهد در پایان به اقدامات اداره خدمات و محیط زیست شهری این منطقه در روز عید سعید قربان اشاره کرد و افزود: همزمان با این عید خجسته از عرضه و ذبح غیر مجاز دام در سطح منطقه توسط گشتی های این اداره به منظور حفظ و ارتقاء سطح بهداشت محلات، جلوگیری بعمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *